Sprzęgło, skrzynia?
Zwiń
X
-
Sprzęgło, skrzynia?
Witam,
Panowie/Panie przeczytałem już 124 posty na podobne tematy, nigdzie nie ma odpowiedzi :P Objawy:
Zauważyłem, że jak mocno przyspieszę to blokuje mi się skrzynia biegów. Wyłączę silnik, powrzucam kilka razy każdy bieg, odpalę auto i jest ok, mogę jeździć. Tzn nie jest do końca ok, bo biegi wchodzą ale z oporem. Na luzie, jak puszczę sprzęgło to słychać klekot, wydaje się, że z okolic między silnikiem a skrzynią. Takie umiarkowanie głośne charczenie. Po wciśnięciu sprzęgła jest cicho. Dzisiaj wymieniłem olej w skrzyni, stary był ciemny, czy jest różnica... hmmm... nie wiem, może delikatna. Jak się zablokuje skrzynia to żaden bieg nie wchodzi, teraz zauważyłem, że nawet jak biegi już wchodzą to wsteczny i tak charczy. Ponoć sprzęgło (komplet) było wymieniane w lipcu, mam fakturkę. Niedawno wymieniłem siłownik sprzęgła, nie pomogło więc 260zł w plecy. Nie stać mnie na testowanie w serwisie po kolei różnych opcji, może to sprzęgło, może dwumas, może skrzynia a może póżniej TTTM.
Ewentualnie czy sprzęgło od A3 1.8T AGU będzie też pasowało do mojego AGU, bo ceny są niższe odziwo :?:
Proszę o podpowiedzi, może ktoś juz tak miał, będę wiedział jak rozmawiać w serwisie :roll:
-
-
koszta... to zależy - regenerowana lub nowa - koszta tragiczne. Używana - koszta rozsądne, ale trafic ''dziewice'' ciezko... Do ARX za regenerowaną Skoda życzy sobie koło 11 tys., za nową jakieś 34 tys. ...(!). Używana duuuuużo taniej. W 3 - 3.5 tys. napewno sie zmieścisz.
Przy okazji zorientuj sie które skrzynie od Audi będą pasowac - w 1.8T bardzo przydaje sie szósty bieg ktorego w skodowskich skrzyniach nie znajdziesz do tego silnika, co więcej Audi czasem ma o wiele lepsze skrzynie dzięki temu że wycofało sie z montowania niektórych ''felernych'' skrzyni które montuje w dalszym ciągu Skoda
Komentarz
-
-
superspeedo, cześć
nie wiem jak z Twoją skrzynią w silniku 1.8T - ja niedawno zapłaciłem 1500zł za używkę (silnik 1.6 AKL 101KM) z 40 dniami rękojmi.
U mechaników po rozebraniu okazało się że padł 5ty bieg i jakieś 3 łozyska a same 2 tryby NOWE to 1000zł!!! więc sami zasugerowali zakup używki przynajmniej wszystko w niej jest zgrane ze sobą od nowości zakładając że nikt nie rozbierał........
Na razie zrobiłem 2000km i coraz lepiej ! Wstępnie słabo wchodził 1szy bieg ale teraz o wiele lepiej
Komentarz
-
-
Hanz2k Nie wiem jak sprawa ma sie z napędem na przód. Jesli chodzi o 4x4 to w wakacje pękła mi obudowa skrzyni (z mojej winy). Popytałem troche i (uslyszane od mechanikow wiec glowy za to sobie nie dam uciac) okazalo sie ze Audi i VW kiedys montowalo te same skrzynie ktore wystepuja w Skodowskim ARX ale szybko sie z nich wycofali ze wzgledu na kiepskie obudowy. Po dluzszym dochodzeniu, zdecydowalem sie ze do swojej wrzuce skrzynie od Audi TT Quattro (wersji bodajze tej 225KM ale musialbym sprawdzic). Przekladanek sporo, kompletowanie sprzetu troche zajelo, jako ze z tych oczywistych rzeczy (rozrusznik, dwumas, sprzeglo itp.) wymienic trzeba bylo tez półosie (skrzynia od TT jest wieksza), mocowania skrzyni i cięgna (caly ten popieprzony system), ktore naszczescie nie okazały sie za krotkie.
Heh moze strasznie to wyglada z tego jak to opisuje, ale efekt koncowy jest swietny Szósty bieg w tym silniku to zbawienie z tego co pamietam Vmax ori wynosi 210km/h, teraz jadąc 200km/h czuc ze auto ma jeszcze ogromny potencjał ale że opony do 190 to nie bylo okazji sprawdzic Co wiecej spalanie wg. FIS zmalalo o ok.~1 litr. Przelozenia wiele sie nie różnia, dwójka jest krotsza (zamiast 100km/h jest 90km/h) za to w efekcie silnik nie zamula tak na 3 biegu tylko pruje dalej ;]
Cena przerobki nie byla wygórowana, a mam pewnosc ze nie bede musial znowu wymieniac skrzyni (Skrzynie te mają opinie pancernych, prędzej tłoki nie wytrzymaja niz cos sie ze skrzynia stanie - byly juz 2 takie przypadki w Warszawie kiedy w ferworze walki ktos zamiast 5 wrzucił 3 - sprzeglo jest na tyle mocne ze przenioslo naped i BUM.
Komentarz
-
-
Kozi dzięki. Sprawdziłem w źródłach które mam i wyszło, że skrzynie 6 były tylko z Haldexami. Także nie poratujesz mnie. Natomiast dzięki za info na przyszłość. Wciąż mam w głowie projekt Octavi 4x4 z silnikiem z TT 225 km. Szczęśliwego nowego roku.Hanz2k
1,8 T by MT
:admin: bo nie użyłem Szukaj
Komentarz
-
-
No Panowie problem usunięty, biegi wchodzą jak w nóweczce Okazuje się, że to nie sprzęgło ani skrzynia, tylko pompka sprzęgła. Już się przygotowywałem na 3500zł wydatku a tu wystarczyło 300zł. Ufff - jak to ktoś napisał, skrzynie w AGU są pancerne, a sprzęgło było wymieniane w lipcu, pewnie poprzedni właścicielowi też się biegi blokowały i wymienił sprzęgło, bo to chyba nie jest normalne żeby przy 88000km wymieniać sprzęgło. Widocznie po wymienie (dość kosztownej, komplet sprzęgła + wymiana 3200zl mam fakture) biegi znowu się blokowały i się przestraszył, więc postanowił sprzedać. A ja się cieszę bo mam Octavkę od pierwszeg właściciela i 96100km przebiegu
Komentarz
-
Komentarz